MENÜ

Távfelügyeleti szolgáltatási ismertető

 

Mi a távfelügyelet?



 A távfelügyeleti szolgáltatás a lakásokban, családi házakban, üzlethelyiségekben üzemelő behatolásjelző - köznapibb nevén riasztó - rendszerek által érzékelt állapotváltozások, jelzések figyelését, feldolgozását jelenti egy 24 órás távfelügyeleti központban. Segítségével láthatóvá válik minden, az objektumban történő esemény,pl. a riasztó ki- és bekapcsolása, támadás, betörés, tűz, stb. Az ügyeletes diszpécserek éjjel-nappal számítógép segítségével figyelik a távfelügyeletre vezetékes telefonvonal, Rádió ,
GSM   ,GPRS , VBIP-G összeköttetés révén 
csatlakoztatott objektumok érzékelőinek állapotát. Intézkedést igénylő jelzések (pl. támadás, betörés, tűz) esetén haladéktalanul értesítik a kivonuló szolgálatot és az előfizető által megadott személyeket, szervezeteket. A kivonuló szolgálat a helyszínen biztosítja az előfizető személye és vagyontárgyai védelmét. A járőrautók jelenléte, az adott szolgáltatási terület közbiztonságának javításával, az ott lakók, valamint a területen tevékenykedő vállalkozások.

 

autó

 Az alapszolgáltatás részeként a riasztó rendszer által küldött jelzések ismertetése:

 Betörésjelzés: Azonosítani lehet a behatolás pontos helyét és idejét, érzékélőnkénti lebontásban. Ennek feltétele, hogy minden érzékelő külön zónára kapcsolódjon a központban. Ilyen esetben, a MABISZ előírása alapján, szólni kell a szirénának.

 Támadásjelzés: Ez esetben nem szól a sziréna, csak az ügyeletre megy jelzés (hangos riasztáskor pánikba eshet a támadó, ami az esetek többségében agresszív magatartást válthat ki belőle). Ez a szolgáltatás nem működik hagyományos rendszerek esetén.

Kényszerített nyitás jelzése: A nyitásjelentés speciális formája. Egy külön kód segítségével az ügyelet tudomására hozható, ha valakit (pl.: fegyverrel) arra kényszerítenek, hogy kikapcsolja a riasztót. Ilyenkor a riasztó kikapcsolása mellett jelentés megy az ügyeletre, s a diszpécser azonnal értesíti a rendőrséget és/vagy a kivonuló szolgálatot.

- Érdemes figyelni arra, hogy a MABISZ előírásoknak megfeleljen a rendszer, mert akkor a biztosítóval lényegesen kedvezőbb feltételekkel köthető meg a lakásbiztosítás

 - Lakótelepi lakások közül legveszélyeztetettebbek a földszinti és a legfelső emeleti lakások. Az első emelettől a 9.-ig egy alapkiépítés és a távfelügyeletei rendszer megfelelő védelmet nyújt. Teljes körű védelmet kell viszont alkalmazni a földszinten, ahol minden egyes ablakos helyiséget ellenőrizni kell, vagy ún. héjvédelmet kell alkalmazni, amely az ablakok nyitásérzékelővel való ellátását jelenti. A legfelső emeleten különösen figyelni kell az erkélyekre, illetve akár a közbülső emeleteken is, ha a szomszédos erkélyről könnyű átmászni.

 - Társasházaknál ugyancsak a teljes körű védelem javasolt, kültéri jelzőberendezéssel (és persze lehetőleg távfelügyelettel). A földszinti és emeleti ablakokat, ajtókat, erkélyeket egyaránt biztosítani kell. A védelemnél itt arra is gondoljunk, hogy a kétszintes lakások zöménél a teljes "alvótér" felül van, és míg a család az igazak álmát alussza, addig az alsó szintet vagy a szuterént zavartalanul kirámolhatják. Ide olyan védelem kell, amely a család jelenlétében is működik.

- A családi házaknál csak a teljes körű védelem lehet elég hatásos. Itt különösen nagy jelentősége van már a biztonságtechnikai szakembernek, aki a házra (lakásra) a lakókra, azok szokásaira szabja a védelmi rendszert. Ezt a riasztórendszert úgy kell megtervezni, hogy a lehető legbiztonságosabb legyen, de a család életét ne zavarja, szellőztetni is lehessen, vagy éjszaka kimenni a mosdóba, a betörő azonban ne maradjon rejtve. Itt az infrás védelem és a héjvédelem legkülönbözőbb kombinációit érdemes megvalósítani (kettős védelem).

 - Az új házat építők is gyakran utoljára hagyják a biztonságot, és csak akkor ijednek meg igazán, amikor már megtörtént a baj. Ezért is szeretnénk mindenképpen néhány tanácsot adni az új építkezőknek. A biztonságtechnikai szakembert legkésőbb akkor hívják ki az építkezéshez, amikor az épület már tető alatt áll, de a belső munkák még nem kezdődtek meg, vagyis a villanyszerelés becsövezése előtt. Ekkor kell ugyanis megtervezni a riasztórendszert, és a gyengeáramú kábelcsatornákat (amelyek nem eshetnek egybe az erősáramúval) elhelyezni a falba. Ezután jöhetnek a belső kőműves- és szerelvényezési munkák, de a riasztórendszernek meg kell előznie a készre szerelést. Mielőtt még a csapok, a radiátorok, a kazán, az elektromos szerelvények a helyükre kerülnének, a riasztórendszernek már működnie kell. Mi tagadás ez pénzbe kerül, a biztonsági berendezés a teljes építési költség 1-2 százalékát is elérheti, de ezen nem szabad spórolni, mert nagyon pórul járhatunk.

Állapotjelzés: A berendezés automatikusan jelzi a hálózati feszültség kimaradását, és ha az hosszabb ideig nem tér vissza, akkor az akkumulátor merülését. Az akkumulátor lemerülésekor a rendszer működésképtelenné válik, de az ügyelet ezt is az üzemeltető tudomására hozza, aki így egyéb módon gondoskodhat a védelemről.

Szabotázsjelzés: A berendezéshez kapcsolódó eszközök rongálását jelzi, kikapcsolt állapotban is.

Tesztjelentés: Ha a rendszer hosszabb ideig (pl.: 24 órán túl) nyugalomban van (nem volt jelenteni valója), tesztjelentést küld az ügyeletre, leellenőrizve az összeköttetést az objektum és az ügyeleti számítógép között. A jelentés elmaradása esetén az ügyelet a megfelelő módon intézkedik.

Orvosi segítség kérése: A tasztatúráról megfelel gombok megnyomása esetén, közvetlen segélykérésre van lehetőség. A számítógép a beteg összes adatának nyilvántartására is alkalmas, így jelentősen növelhető a gyors és szakszerű orvosi beavatkozás esélye.

 

Kiegészítő szolgáltatások 

Nyitás-zárás jelentés naplózása: A nyitás-zárás jelentések a riasztó rendszer be- és kikapcsolásának jelzései. Ezzel ellenőrizhetővé válik, mikor történt az objektum nyitása, vagy zárása. A szolgáltatás igénybevételének feltétele, hogy a rendszer telepítésekor, vagy utólag felprogramozásra kerüljön a jelzések elküldése a távfelügyeleti központba. A regisztrált jelentéseket az előfizető havonta kapja meg postán, vagy személyesen. Segítségével például kideríthető az alkalmazottak munkaidőn kívüli bejárása. Lehetőség van olyan kód beállítására is, amellyel csak bekapcsolni lehet a riasztót. Ezt kell alkalmazni olyankor, amikor a berendezés bekapcsolását mások előtt kell elvégezni, vagy ezt kaphatja a takarítást végző személyzet.


Tiltott intervallum figyelés: Az előfizető meghatározhatja, hogy bizonyos időpontokban senki ne tartózkodhasson az őrizendő objektumban. Ha a megjelölt időszakban az ott tartózkodásra utaló jelzés érkezik a távfelügyeletre, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.


Zárás elmaradás figyelés: Az előfizető által meghatározott nyitvatartási időben szereplő zárás elmaradása esetén a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.


Tiltott kód figyelés: Alapvetően megegyezik az intervallum figyeléssel, de többet nyújt annyiban, hogy az előfizető által meghatározott személyek ott tartózkodása is megfigyelhető a kezelői kódok segítségével. Amennyiben a megadott időben ott tartózkodásra jogosulatlan kóddal jelzés érkezik az objektumból a távfelügyeleti központba, a diszpécserek haladéktalanul értesítik az előfizetőt, illetve az általa megadott személyeket, szervezeteket.

Fontos tudnivalók A távfelügyeleti szolgáltatáson működő riasztóközpont  elsőbbséget élvez a telefonvonalra csatlakoztatott egyéb berendezésekkel és kommunikációval szemben, így pl.: a jelzés elküldése bontja az éppen folyó telefonbeszélgetést.   Minden egyes, a telefonvonalon keresztül a távfelügyeleti központba elküldött jelzés távbeszélő forgalmat generál.   A távbeszélő szolgáltatást kiegészítő ún. digifon szolgáltatások közül a hívásvárakoztatás, valamint a teljes híváskorlátozás nem alkalmazható azon a telefonvonalon, amelyen keresztül a riasztóközpont a jelzéseket a távfelügyeletre küldi.

 

Milyen előnyökkel jár a távfelügyeleti

szolgáltatás választása?

 

A szelektív adatátvitel és  ügyeleti szoftver segítségével a távfelügyeleti szolgáltatás   keretében különböző kiegészítő szolgáltatások is igénybe vehetők, melyek akár egy kisebb üzlet munkaidő   nyilvántartását, vagy az alkalmazottak ellenőrzését is lehetővé teszik; a többszintű jelszó használatával a távfelügyelt objektumban működő rendszerrel kapcsolatos információkérés, módosítás, stb. jogosultsági szintjei határozhatók meg, ezzel is fokozva a biztonságot és   csökkentve az esetleges visszaélések lehetőségét; a legmegfelelőbb és legkényelmesebb díjfizetési mód választható: a távfelügyelet díja fizethető havonta, negyedévente, félévente, évente, készpénzben, átutalással, egy éves előre fizetés esetén   pedig 1hónap  ingyen kedvezményt biztosítunk

 

"Bizalomért-Biztonság"

 

 

 

 

.

 

Asztali nézet